baka, baka en liten socker kaka

Har ingen aning var rubriken är ifrån, kom bara sådär "poff" från ingen stans x) Men etta inlägg ska handla om när jen var hons mig i onsdags (tror jag) och vi bakade choklad muffins :D
Varsågod för bilder och recept:

Du behöver:
(ca 15st)
Ugnstemperatur 200°
100g margarin eller smör
2½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
1 kryddmått salt
2dl vetemjöl
1½ bakpulver


När man lagar mat/bakar så kommer alltid en liten plöp med i bilden, min syster.
Hennes framtids planer är att bli kock så hon vill ALLTID vara med


•ställ veckande pappersformarna på en plåt, smält matfettet, vispa ägg och socker pörigt. Tillsätt övriga ingridienser. Blanda till sist matfettet. Fördela smeten i formarna fyll dem inte mer än ³/4
Grädda mitt i ungnen ca 10 minuter. Lätt och gått recept.

mera bilder:

lite ljust blev degen på den där bilden


Sitesing i vårt kök. Jen påtar med muffinsarna där ;)
hahaha, se på bänken då. Ser ut som ett bomb ner slag



hmm, de va typ allt. Inga bilder på mig, ser för hämsku ut den dagen. Och nu, riktigt förskyld -.- Sku kanske int ha fari ut o kör i aftost iaf :/

Kommentarer
Postat av: MEPS

OMNOMNONOMMMMM :D ni spara väl åt mig?

2011-09-17 @ 17:10:26
URL: http://thisismeps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

♥ Namn: (ett måste!)
Kom ihåg mig?

♥ E-postadress: (bara jag kan se det)

♥ URL/Bloggadress: (om ni har)

♥ Kommentar:


Tack för era kommentarer, de betyder jätte mycket♥ />
Trackback